Следвайте ни

Българинът харчи по 419 лв. за Черния петък

Само след месец е Черният петък, а рекламите за намаленията вече методично започват да ни заливат. Има и защо - това наистина е глобален феномен. Според данни на Google интересът към събитието се е увеличил над два пъти. А масовото търсене на оферти за последния петък на ноември започва още от октомври.


За разлика от други американски заемки, като Хелоуин, например, за Черния петък  няма яростна дискусия “за или против”. И причината е ясна - от една страна, почти всеки обича да пазарува, от друга - всички обичат намаленията и промоциите. Какво ще предлагат големите магазини може най-добре да следите на kimbino.bg, където в удобен електронен вид са събрани всички брошури със специални оферти. И да не чакате петъка. Повечето търговци вече не ограничат специалните оферти само до един ден, а за два или три. Някои пък са с намалени цени цяла седмица. 

612% нарастване на продажбите

Според данните през 2018-а продажбите в петъка са нараснали с 612% в сравнение с обикновените дни (в Австрия обаче цифрата е пет пъти по-висока - 3000%). Но ако все пак решите да оставите пазаруването точно за петък, избягвайте часовия диапазон между 10 и 12 сутринта. Той е бил най-натоварен през 2018-а, а това значи и най-бавен трафик, най-дълго чакане и най-много похабени нерви.


Купуват се най-много дрехи и обувки

Иначе тенденцията в България е ясна. Купуват се най-много дрехи, после обувки, а Топ 2 завършва електрониката. В първата петица на най-продаваните неща влизат още козметика и парфюмерията, както и битовата техника.Средният процент намаление и през 2017-а, и през 2018-а е бил 51%. Което почти изцяло покрива очакванията на потребителите за отстъпка в размер на 49%.

Всъщност по отношение на купените стоки и световната тенденция е в полза на модната индустрия. Много малко са страните, където на първо място е електрониката. Най-нисък интерес има към книгите, спортните стоки и бельото. 

Според статистиката, българинът харчи средно по 419 лв. за покупки в Черния петък. В това отношение сме в “Златната среда”. В САЩ например статистиката отчита средно 429 евро. На дъното е Пакистан с 31 евро. С подобни цифри са Аржентина (219 евро), Германия (211 евро), Мексико (207 евро) и Италия (185 евро). Ако приемем, че половината от активното население на България си купува неща, това прави над 1 млрд. лева. Струва ви се много? Според статистиката на emag.bg, само там през 2018-а е имало покупки за 32 млн. лева. 

Разбира се, далеч по-лесно е тези суми да се похарчат онлайн. А и гледайки кадрите на биещи се тълпи по разни градове из САЩ, човек се замисля дали да пазарува офлайн в петък. Но има и места, където можете да съчетае полезното с приятното. В Кауфланд или Била има доста място и няма опасност от изгладнели преследвачи на специални оферти. Просто защото там винаги има добри стоки на добри цени. За доказателство може просто да разгледате последната брошура на Кауфланд или листовката на Била на kimbino.bg

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?