Асоциацията за защита на потребителите: На Черен петък внимавайте за скрити такси

На "Черен петък" потребителите трябва да внимават, защото се случват най-големите измами и подвеждащи реклами. За това предупреди председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски. Според него има много фалшиви отстъпки и клиентите трябва да следят цените на продуктите, които искат да закупят, като направят сравнение на продажбите в различните магазини.

Бъдете особено внимателни, ако в магазина ви предложат "стоков кредит", особено ако покрай него има още нещо - например застраховка. Отивате в магазина и там хора ви предлагат такъв кредит обикновено с 0% лихва. Тъй като в подобни случаи печалбата за кредитодателя е с много нисък размер, е възможно да ви предложат услуги срещу допълнителни такси, като застраховки и т.н. Потребителят не е задължен да приеме. Ако приемете заема и решите да го погасите предварително, фирмите за бързи заеми нямат право да събират допълнителни такси, с изключение на договорите, в които е фиксиран лихвеният процент. Може да се предвиди такса до 1% от размера на кредита, обясни Пейо Майорски. Трябва да се внимава със стоките на кредит, защото накрая потребителят може да се окаже в ръцете на колекторските фирми. След това започва техният тормоз при забавяне или неплащане.

От Асоциация за защита на потребителите препоръчват шест важни стъпки на Черен петък: 

 1. Пазарувайте от онлайн магазин, който познавате или сте проучили. В адреса на линка трябва да има S (https), както и катинарче, което е знак за сигурност. Ако се окаже, че сте пазарували от некоректен търговец, оспорете плащането пред банката. По-добре е да го направите писмено, за да получите и официален отговор.

2. Не купувайте импулсивно. Решете какво ви е необходимо или искате, складирайте го във виртуалната си пазарска кошница и изчакайте деня с намаленията.

3. Щом набележите желаните стоки, обиколете магазините (или проверете в съответните сайтове) и вижте цените им преди намаленията. Сметнете дали обявеното намаление е равно на обещания процент. 

4. Имате 14 дни за размисъл, в който може да върнете продукта си, купен онлайн. Това важи и ако сте го купили на Черния петък. След като върнете покупката, търговецът е длъжен да ви възстанови заплатената сума в рамките на други 14 дни.

5. Ако телевизорът или хладилникът, купени на Черния петък, се повредят, имате право да поискате от продавача да ги ремонтира. Гаранцията на всяка стока, купена от търговец в ЕС, е до 2 години. Ако продуктът се развали, трябва да се обърнете именно към продавача, който е задължен да ви съдейства и да го приведе в съответствие с договора за продажба в рамките на 30 дни.

6. Проверете за скрити такси - например за валутен превод, за доставка, за опаковане. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?