46

Силен старт в Пловдив за споделеното пътуване с електрически коли и тротинетки

Докато таксиметровите водачи под тепетата разработват нови приложения, а местната администрация създава общинско автобусно дружество, една нова за Пловдив пазарна ниша вече се развива в града. Това са трите услуги за електрическо споделено пътуване - тротинетките Lime и Hobo, както и автомобилите на Spark. Всяка от тях започна от София и успехът в столицата разшири бизнес модела им в страната.

И Hobo, и Lime, влязоха в Пловдив в средата на миналата година. Според единствената изцяло българска компания от трите - Lime, през миналата година е имало дни, в които статистиките под тепетата са били по-добри от тези в София. Освен тротинетки компанията планира да въведе и е-велосипеди в страната.

За близо 6 месеца в Пловдив само с тротинетките на една от двете компании са направени 65 хил. пътувания, направени от 17 хил. потребители, които общо са навъртели над 89 хил. километра. Основната възрастова група, която за момента използва превозните средства, е 18-35 години.

Въпреки по-бавния старт, Spark също вече оперира няколко месеца в Пловдив, като според приложението на компанията около 80 автомобила се намират в града под тепета. Макар и услугата да работи от май месец, все още големи части от града са извън нейния обхват, което значи, че потребителите могат да преминават през тях, но е невъзможно да оставят автомобилите си там.

На практика почти всички по-крайни точки са извън паркинг местата на електромобилите на Spark. В Прослав например няма нито една точка, от която може да бъде взет или оставен електромобил, а най-близката е в района на частната болница "Каспела" и кметството в район „Западен“. Няма и подобни точки в целия квартал "Гагарин" и около Брезовско шосе. Дори големите райони "Тракия" и "Южен" също са слабо покрити с по една-две зони, от които пловдивчани могат да вземат Spark.

За град като Пловдив подобна услуга има сериозен икономически смисъл. Минималният наем на най-компактните и малки електрички е 5,85 лева, срещу което получавате кола за 15 минути, а всяка следваща минута след това струва 39 стотинки. При по-големите коли цената скочи до 8,25 лева за 15-минутен курс, плюс 55 стотинки на минута след това.

Проверка на „Марица“ показа, че сравнено с новите цени на такситата се оказва, че най-достъпните варианти на Spark често се оказват по-изгодни, стига, разбира се, в близост с желаната дестинация да има къде да бъде оставен електромобилът.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
1 коментар
Бумеранг

Бумеранг

18.01.2022 | 05:13

Тези правят бизнес! Печелят пари! Но, колите им са из цялата Синя зона безплатно и киснат! Заемат място и пречат! Електричките въобще не са еко, защото батериите им замърсяват околната среда в пъти, но това е под килима! 5.85, за да отключиш колата, 0.40 Ст на минута, всичките ти лични данни и кредитна карта в ръцете им със неограничен достъп....ЕХОООО! Пак се навеждаме за тоя дето духа! Значи 10 Мин. Пътуване с ролковата кънка УП излиза 10 лева, С Коната е 13 лв. и забележи!!! Ако няма зона в приложението не можеш да заключиш колата, а сметката тече! Ако превишиш скоростта звънят по телефона, блокират приложението ти и ....... Те решават къде и с колко да караш! Някъде можеш и с 50-55, но те...не 40! За потребителите няма никаква гаранция за данните от картите! Никаква! Имат достъп по всяко време!

Отговори
6 0

Анкета

Трябва ли да бързаме към еврозоната?