Пъзел на успеха помага за английския, гимназисти правят културни маршрути
- 15:50, 16.04.2025
- 15:59, 16.04.2025
- 391
- 0
Как едновременно да се напредва с английския и децата да се научат да се сработват и да общуват помежду си? Учителките Станислава Фингарова и Снежа Силкова от СУ „Димитър Матевски“ го постигат с „Пъзел на успеха“. В него са вплели четири дейности. Сред тях са емоционален театър и игра на ресторант, в която децата сервират, буквално „работят“ в гостилница, усвояват етикета, разгръщат кулинарни книги. В игра на двора простират дрехи, докато учат думите на английски за облекло. А в „Draw it“ рисуват по дадена тема. Влизат в различни роли, после споделят.
Проектът "Пъзел на успеха" е сред 15-те примера от пловдивски класни стаи сред 75 най-добри учителски практики в инициативата на платформата prepodavame.bg и фондация "Заедно в час", на които в. "Марица" е медиен партньор.
„Дановиада“ пък е празникът на екипната работа и приключенията в СУ „Христо Г. Данов“. Започнала преди 5 години като предизвикателство за четвъртокласниците, вече е мултиплицирана и за прогимназиален етап, като увлича във физически и интелектуални предизвикателства.
Красимира Боева от ОУ „Тодор Каблешков“ пък гради умения чрез важната тема „Опазване чистотата на водата“. След обща презентация учениците на групи решават как да намалят потреблението вкъщи, как да се опазват реките и езерата, как да е чисто морето и по-ефективно рециклирането. Имат 10 минути да предложат решения, а после презентират.
За втора поредна година сред добрите практики е и проектно базирано обучение на Доротея Божинова от ПГО „Ана Май“. Този път учителката по история връща десетокласниците в света на траките - да изучат съкровищата от различни източници, да чуят лекции на историци и археолози, после да ги видят на живо в Националния исторически музей. Цяла седмица учениците били на терен, правейки интервюта с местни хора от районите на находките, а накрая създали свои реплики на артефактите и ги подредили в изложба.
Какви чудеса крие моята родина - с тази тема пък са предизвикани деветокласници от ПГЕЕ от учителката им по литература Марина Петрова и преподавателката по информационни технологии Здравка Георгиева. Те установили, че голям процент гимназисти са без базови познания за бит, обичаи и фолклор през Възраждането, слабо е сътрудничеството помежду им и не проявяват толерантност. В 10 интегрирани урока учителките се опитали да поправят това.
Със знанията си по информационни технологии трябвало да създадат формуляр за анкета, да изготвят рекламен материал за фолклорна област и покана за екскурзия, като създадат текст с карта и маршрут поне с два национални туристически обекта и изготвят електронна таблица за приемане на заявки.
Във Френската гимназия „Антоан дьо Сент Екзюпери“ учителката Диана Леонтиева-Димовска също установила липса на мотивация у десетокласниците, апатия към ученето и трудно съсредоточаване - вниманието на тийнейджърите се задържа 8 секунди. Тя пробвала два различни подхода за езикова грамотност в две паралелки. По-удачен от класическия се оказал този, в който има динамични задачи.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.