3906

По проект на гимназисти: Зверове и птици оживяват с 400 QR кода в Природонаучния музей

Когато разглеждат експонатите на бозайници и птици в Природонаучния музей, посетителите вече могат да ги „съживят“ - с 400 QR кода. Деветокласници от  пловдивското СУ „Любен Каравелов“ ги създадоха заедно с музейните работници в рамките на интердисциплинарен урок, който обединява учебните предмети биология, география, български език, английски език, информационни технологии.

Инициативата за проекта „Опознай животните, за да ги обикнеш“ е на учителя по природни науки Станислав Джапаров. Той предизвикал учениците в рамките на един учебен срок да създадат информационни бюлетини на български и английски език със снимки, които да са достъпни с QR  код. 

Начинанието е сред 15-те добри примери от класните стаи в Пловдивска област, които са сред 75-те най-добри учителски практики в страната. Победителите ще бъдат обявени на форума "Добрите практики на фокус" на 26 април в София. Той се организира от платформата prepodavame.bg и фондация "Заедно в час", а в. "Марица" е медиен партньор.

Проектно базираното обучение е основен подход в СУ "Любен Каравелов". По проекта за Природонаучния музей учениците работили в малки групи, чиито лидери сами излъчили, както и един отговорник на класа.

Освен че ги поставя в нова среда, проектът има обществено значение. Гради умения за работа в екип, разрешаване на конфликти, организиране на времето.

СУ „Любен Каравелов“ попада сред 75-те най-добри учителски практики в страната с още свои начинания. Както „Марица“ разказа, едно от тях е вдъхновено от учителя по математика с диплома на архитект - Георги Стоев. Той предизвика своите ученици да предложат решения за следвоенното възстановяване на ​Ивицата Газа​ - след като анализират конфликта, обобщят резултатите от него и потърсят решения за архитектурата, образованието, социалните въпроси и други аспекти от преодоляването на последиците от войната. Така едновременно се гради гражданска позиция и се създават умения за изследване, анализ, обединяване около общи предложения за изход - ценни умения за младежите, които в бъдеще ще управляват мира и кризите.

Третият проект на  СУ „Любен Каравелов“ сред 15-те пловдивски от 75-те най-добри в страната е „Изгубени в двора“. В него Габриела Георгиева  организира игра за търсене на съкровища в училищния двор с цел адаптация на петокласниците към промяната в школската среда в прогимназиален етап. Те влизат в ролите на лидер, архивист, пазител на знанието, пазител на времето, следотърсач и навигатор, докато отборите дирят цветни листчета, скрити на различни места. Подобряват се работата в екип, ангажираността и чувството за значимост. 

Оцени новината

Оцени новината
5/5 от 1 оценки
5/5 от 1 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?