Четете "Марица", за да знаете: Дежавю с предизборни обещания

Публикувано на 15 август 2015 година

В хода на кампанията, която трябваше да ориентира пловдивчани в избора им за кмет, коментаторите на "Марица" запазиха мълчание, за да не влияят на читателите си. В същото време много местни медии си присвояваха заслугите да бъдат добри прогностици и едва ли не да се изявяват като от амвона, от който кандидатите трябвало да отправят своите послания към съгражданите си. Ние няма да се хвалим. Само ще ви припомним един текст, публикуван в "Марица" на 15 август 2015 година, два месеца и половина преди тогавашния местен вот. 

Ако стигнете до края, ще разберете защо днес Пловдив има нов кмет и той се казва Здравко Димитров, защо Славчо Атанасов отново не успя и защо досегашният градоначалник Иван Тотев е вън от играта. 

 

Тези, които в момента държат юздите на властта, винаги тичат в най-хубавия коридор, когато става дума за избори. Те разпределят парите и обещават най-смело. В Пловдив например очакваме всеки момент откриването на Колодрума, надлеза на „Скобелева майка“, детската градина „Мир“ и още няколко обекта, на които се работи ударно, за да станат до 25 октомври.

Нормално е, на 26-и е Димитровден и дюлгерите по стара народна традиция трябва да съберат инструмента и да се приберат по къщите.  Ще починат и ще излязат отново по строежите напролет, когато новият кметски екип ще е готов с поредните елегантни градоустройствени планове и разпределението на обществените поръчки. Дотогава само ще ни представят на 3D основните пирони в програмата за следващия мандат. А те са известни - пробив под Централна гара, завършване на транспортната връзка „Модър-Царевец“, Водният цикъл на Пловдив и булевард „Северен“, ремонт на основните булеварди и затварянето на околовръстния пръстен. Но все ми се струва, че тези неща сме ги чували и друг път. Дали не беше през 2011-а, когато пак се готвехме за местни избори? Но на кого му пука. Политиците винаги са разчитали, че гражданите си имат достатъчно свои грижи и къса памет. И едва ли се сещат какво са им говорили кандидатите за слава преди 4 години.

Ние просто се надяваме, че между другите си важни партийни и управленски задачи обречените да употребяват властта ще изпълнят и някои от предизборните си обещания.

Старата песен на нов глас подхванаха и Патриотите в Пловдив. Тяхната е ясна - почесват народа там, където го сърби. Обещават по-ниски данъци, безплатни детски ясли, евтини забавачки, хубави квартални улички и намаляване на административната тежест за бизнеса.

Очакваме с нетърпение в надпяването да се включат останалите играчи на пазара за гласове - десните, левите „Съюз за Пловдив“ и малките групи с постоянно присъствие в местния парламент. И от тях обаче не очакваме революция в бранша.

Като цяло обещанията са все хубави и в полза на хората.

Ще ни ги кажат още веднъж на митингите, когато партиите ще извадят по площадите тежката артилерия. Остава нещо от обещаното наистина да се случи.

Какво ли ще е местните политици един ден да заровят томахавките, да се сдружат, да понапрегнат сили и да заработят като един в името на Пловдив. Ето такова дежавю ми се ще да имам след 4 години, когато пак ще гласуваме за кмет. В него Пловдив вече няма да е на опашката по усвояване на европейски средства, средната заплата да е поне колкото тази във Враца, а бизнесът да работи и плаща данъци тук, а не в съседните общини. Освен центъра, ще цъфтят тепетата, бреговете на Марица, градските булеварди и малките квартални улички. А Пловдив ще се пука по шевовете - турист, инвеститор, турист, инвеститор...

Само от тези мечти и обещания някой хиперактивен политик да не си загуби ума и да  обърка кое е въображаемо и кое действително. Защото в житейското дежавю често става така - най-активните почти винаги са и най-празноглави.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще има ли ротация на кабинета или отиваме на избори?